O projektu

Montenegro Biznis Alijansa (MBA) je poslovna asocijacija koja okuplja preduzetnike, domaće i strane investitore. Od svog osnivanja MBA radi na promociji razvoja privatnog sektora i ukazuje na probleme u postojećoj zakonskoj regulativi, sa namjerom da kroz ponudjene predloge doprinese otklanjanju postojećih barijera i unapredjenju ukupnog ambijenta za biznis u Crnoj Gori. MBA danas okuplja oko 500 najuspješnijih preduzeća u Crnoj Gori.
Montenegro Biznis Alijansa djeluje i kroz rad svojih Odbora: za energetiku, turizam, građevinarstvo i poljoprivredu. Kroz Odbor za poljoprivredu, MBA sprovodi brojne aktivnosti u cilju promocije održive poljoprivredne proizvodnje.
Od septembra 2015 do kraja marta 2016 godine Montenegro Biznis Alijansa samostalno sprovodi projekat “Promocija konzumacije maslinovog ulja u Crnoj Gori” - “Promotion of Olive Oil consumption in Montenegro”, pod pokroviteljstvom Međunarodnog savjeta za masline - International Olive Council (IOC).
Naime, procijenjeno je da se u Crnoj Gori potroši manje od pola litre maslinovog ulja po stanovniku, dok se u Španiji, Italiji i Grčkoj u prosjeku potroši preko 15 litara. Razlog tome je nedostatak navike svakodnevnog korišćenja maslinovog ulja, neinformisanost o benefitima koje ono ima za zdravlje i niska kupovna moć stanovnika.

Glavni cilj projekta je upravo promocija i povećanje vizibililnosti značaja konzumacije maslinovog ulja u našoj zemlji. Ciljne grupe su svi građani, kao i omladina. Teme koje su obrađivane u toku projekta su: zdravstveni i nutricioni benefiti koje potrošači imaju kroz svakodnevno konzumiranje maslinovog ulja, organoleptičko testiranje i evaluacija različitih vrsta maslinovog ulja kao i razlike u tipovima maslinovog ulja.
20 l / ulja

Grčka

15 l / ulja

Španija

12 l / ulja

Italija

0.5 l / ulja

Crna Gora

Projekat se sprovodi u više faza:
U prvoj fazi projekta, 28.septembra 2015 godine u prostorijama MBA organizovana je press-konferencija, na kojoj je najavljen početak realizacije projekta kao i faze kroz koje će se ovaj sprovoditi. U oktobru i novembru krenuli smo u realizaciju publikacija “Upoznajmo maslinovo ulje” i “Vodič za poznavanje malsinovog ulja “, koje za glavni cilj imaju informisanje šire javnosti o benefitima maslinovog ulja.

Prva prezentacija publikacija kao i prezentacija organolepričnog testiranja sprovedena je na Maslinijadi koja se održala u Baru, početkom decembra 2015 godine.

Druga prezentacija predviđena projektom sprovedena je na Sajmu masline i vina, održanom sredinom februara u Bijeloj.
Osim aktivnosti koje su predviđene ovim projektom, tim MBA sproveo je i niz dodatnih aktivnosti, sve u cilju poveanja vizibilnosti projekta i promocije konzumacije maslinovog ulja. U toku februara, pripremao se i ovaj, zvanični website projekta (www.maslinovoulje.me ), gdje se mogu naći detaljne informacije o projektu, download-ovati naše publikacije, informacije o Međunarodnom savjetu za masline kao i pravna regulative vezana za maslinarstvo.

Završetak ovog projekta predviđen je krajem marta, ali želimo da ovaj website nastavi da živi i da se svijest o benefitima konzumacije maslinovog ulja širi i prenosi. Website je zamisljen kao prostor na kom će se ažurirati informacije koje se tiču maslina, maslinovog ulja i maslinarstva.

International Olive Council (IOC)

International Olive Council (IOC), Međunarodni savjet za maslinu sa sjedištem u Madridu, je jedina internacionalana organizacija u svijetu koja se bavi maslinovim uljem i masilnama.

Osnovana je 1959 godine u Madridu, Španiji, pod pokroviteljstvom UN. Trenutno članstvo u IOC imaju 44 zemlje: 28 zemljalja EU, Albanija, Alžir, Argentina, Egipat, Iran, Irak, Izrael, Jordan, Liban, Libija, Maroko, Sirija, Turska, Tunis, Urugvaj i Crna Gora (od 2007).
Svoju osnovnu ulogu IOC ispunjava kroz: sastavljanje i ažuriranje standarda za zemlje članice; podsticanje međunarodne tehničke saradnje na istraživačkim i razvojnim projektima, obuci i transferima tehnologije; podsticanje cjelovitog, održivog razvoja maslinarstva (kroz razvoj industrije, praćenje prevara i sl); podsticanje potrošnje maslinovog ulja i stonih maslina kroz akcijske planove i promotivne kampanje; davanjem informacija i statističkih podataka o svjetskom tržištu maslina i maslinovog ulja; davanje predstavnicima Vlada i stručnjacima priliku da se redovno susreću, kako bi raspravljali o najvažnijim pitanjima i donoslili odluke; blisku saradnju sa predstavnicima različitih interesnih grupa u privatnom sektoru (proizvođači, prerađivači, trgovci i potrošači).

IOC djeluje kroz svoja tijela: Vijeće članica, komitete (ekonomski, tehnički, finansijski, promotivni i savjetodavni) i Izvršni sekretarijat.

U toku godine, obavezno je zasijedanje svih komiteta, godinšnjih redovnih Sesija za zemlje članice, ali po potrebi se zakazuju vanredne sjednice. IOC ima svoj Sporazum, u kome su opisna sva pravila njegovog rada, kao i pravila koja se odnose na zemlje članice, koje ga i potpisuju prilikom pristupanja, nakon verifikacije Vlade.

Više informacija možete saznati na zvaničnom sajtu: www.internationaloliveoil.org